loading...
گروه حلقه صالحین شهیدکباری پایگاه مقاومت امام علی(ع)شهرستان بشرویه
گروه حلقه صالحین شهید کباری بازدید : 173 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

زندگی نامه شهید عباس حیدر نژاد

شهید عباس حیدر نژاد فرزند حیدر محمد در سال1342 در شهر بشرویه  در خانواده‌ای مذهبی و زحمتکش دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و بعد شغل بنایی را پیشه خود ساخت .

شهید در مدرسه، کوچه ، محل کار و محیط خانواده  دارای اخلاق نیکو و اسلامی بود. در اوجگیری انقلاب اسلامی در راستای پیروزی انقلاب فعالیتهای بسزایی در جهت رضای خداوند انجام نمود .

از ابتدای تشکیل بسیج بیست میلیونی به امر امامش لبیک گفته و مدت بیست و چهار ماه به نحو شایسته و داوطلبانه در آن نهاد انجام وظیفه نمود . در رأی گیری‌ها جهت انجام خدمت پیشقدم بود و در دوران دفاع مقدس برای اولین مرتبه داوطلبانه و آگاهانه در کربلای کردستان حضور یافت و علیه ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه مبارزه بی امان کرد . هنوز سه روز از برگشتن او از جبهه کردستان نگذشته بود که بلافاصله عشق به جبهه او را روانه کربلای بستان گردانید و در جواب پدر و مادرش که از او خواسته بودند که لااقل 10 روز بماندگفت: مگر ندای سرور شهیدان حسین بن علی (ع) را هم اکنون از دهان امام امت نمی‌شنوید . و عازم جبهه‌های جنوب گردید و در کربلای بستان و عملیات غرور آفرین آن در مصافی مردانه در تنگه چزابه عده کثیری از مزدوران بعثی عراق را روانه دوزخ کرد و خود در ضد حمله دژخیمان بعثی در روز جمعه مورخ 13/9/1360 به سوی معبود خویش پرواز نمود و با خون خویش بستان را گلستان نمود . پیکر پاک او در زادگاهش (بشرویه) تشییع و به خاک سپرده شد .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 

 

متن وصیت نامه شهید عباس حیدر نژاد

مرگ با عزت اگر خونین است                         بهتر از زندگی ننگین است

اینجانب عباس حیدر نژاد که به جبهه رفته و در نبردی حق طلبانه جنگیدم از شما ملت غیور و شهید پرور ایران که پاسدار خون شهیدان هستید خواهشمندم که به این منافقان بفهمانید که من با فدا کردن جانم و تو با قدمت و رهبر با گفته‌‌هایشان آنها را نابود خواهیم کرد .

وصیت دوم من این است که با لباسهایم دفنم کنید که لباسهایم در روز قیامت شهادت بدهد که این جوان در راه حسین رفت .

.بی‌بی جان زهرا ،اگر در کربلای معلا نبودم که بر هل من ناصر حسینت لبیک بگویم و یاریش کنم  در کربلای ایران یاری فرزندت امام خمینی کردم .

خدایا خدایا تا ا نقلاب مهدی خمینی را نگهدار

 

 

گروه حلقه صالحین شهید کباری بازدید : 59 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

موقع صبر در هنگام سختيها و مشکلات چه بايد کرد؟ خودمان را با چه سرگرم کنيم که اين سختي طاقتمان را طاق نياورد؟ کلا چگونه صبر کنيم و صبر چيست؟

از اين که سوال دقيق، مهم و حقيقتاً اساسي خود را با ما در ميان گذاشته ايد از شما متشکريم. اميدواريم پاسخ گوي خوبي براي حُسن اعتماد شما باشيم.

يکي از عواملي که زندگي انسان را تلخ مي کند, مشکلات و سختي هاي زندگي است که اگر انسان بتواند از عامل صبر و بردباري در مقابل آن سود جويد زندگي را با شادکامي همراه خواهد کرد.

«صبر»
صبر يعني مقاومت در برابر سختي ها و بدست گرفتن تاب و قرار خود. صبر، نيرويي است فعال که انسان را در برابر آن چه ناخوشايند اوست، توانمند مي سازد. هر مشکل و مصيبتي در زندگي، به تناسب ناخوشايندي اش، روان انسان را در تنگنا قرار مي دهد و موجب بروز فشار رواني مي گردد. در برابر اين گونه پديده ها، اگر فرد، توانمند و مقاوم نباشد، اختيار و تعادل خويش را از دست مي دهد و به رفتارهايي فکر مي کند و دست مي زند که نه تنها به حل مشکل خود کمک نمي کند، بلکه مسئله اي بر مسائل او مي افزايد.
کساني که توان تحمل سختي ها را دارند، بر خود مسلط هستند و از تعادل، خارج نمي شوند. اين گونه افراد در بروز يک مشکل به خوبي مي انديشند، و به موقع و به اندازه اقدام مي کنند و از تحرکات زيان آور و گوشه گيري هاي مُضر پرهيز مي کنند.
بنابراين، نه صبر به معناي سکون و سکوت است و نه هر سکوتي در مشکلات نشانه ي صبر و صلابت

 

گروه حلقه صالحین شهید کباری بازدید : 74 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

یکی از مباحث بسیار مهم در مسائل اجتماعی، میزان و نحوه ارتباط انسانها و به عبارتی، دوستیها و روابط دوستانه با یکدیگر است. انسان از انتخاب دوست ناگزیر است و محتاج به دوست.

نکته‎ مهم در این میان، تأثیر بسیار زیاد دوست بر شخصیت انسان است که در آیات قرآن کریم و روایات معصومان علیهم‌السلام، به این موضوع اشاره شده است.

در سوره فرقان خداوند حال برخی ظالمان را این‌گونه بیان میدارد: (روز قیامت) روزی است که میبینی ظالم (از شدت حسرت) دست خود را می‌گزد و (میگوید:ای‌کاش با فلان شخص دوست نمیشدم!

امیرالم?منان سلام الله علیه میفرماید: کسی که شخصیت او بر شما مشتبه شد و از دین او اطلاعی نداشتید، به دوستانش نگاه کنید؛ اگر آنان از اهل دین خدایند، پس آن شخص نیز بر دین خداست، ولی اگر دوستان وی بر غیر دین خدا بودند پس بدانید که او نیز هیچ بهرهای از دین خدا ندارد.

مترادف واژه دوست، در قرآن کلماتی مثل صدیق، خلیل، خَلطاء، وَدَّ، ولی، اخوه آمده است.


گروه حلقه صالحین شهید کباری بازدید : 73 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

شرک در قرآن

آنچه در قرآن مقابل شرک قرار گرفته، عنوان ایمان است و در جایی لفظ توحید بیان نشده است. هر جا که عنوان شرک آمده به معنای بت پرستی و خروج از توحید و زمره مسلمانان نیست. زیرا در قرآن علاوه بر اطلاق لفظ مشرک بر بت پرستان، بر اهل کتاب و برخی از اهل ایمان نیز اطلاق شده است.

در اینجا به برخی از آیات که شرک در آنها آمده، اشاره می شود:

§  1. خداوند در سوره توبه می فرماید: «یهود گفتند: عزیر پسر خداست و نصاری گفتند: مسیح پسر خداست. این سخنی است که آنها به زبان می آورند، در حالی که همانند گفتار کافران پیشین (و مشرکان) است...».[۳]

در آیه دیگری می فرماید: «و بیشتر آنها به خدا ایمان نمی آورند، مگر آن که ایمان خود را با شرک آلوده می کنند».[۴]

 

گروه حلقه صالحین شهید کباری بازدید : 52 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)
بسیج چیست و بسیجی کیست؟
 
 اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی  و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.
 
 بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.
 
 به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»(1)
 
 از دیدگاه امام بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.

مهم ترین ویزگی های بسیجی از دیدگاه رهبر گرامی ایران

1-بصیرت

2-اخلاص

3-کار درست و به جا
گروه حلقه صالحین شهید کباری بازدید : 68 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

 نگاهي به احكام اذان و اقامه:

 كلام نور

رسول گرامي خدا (صلّي الله عليه و آله و سلم) مي فرمايند:

كسيكه براي رضاي خدا اذان مي گويد ، ما داميكه مشغول گفتن اذان است مانند شهيدي است كه در خون خود مي غلطد  و هر تر و خشكي كه صداي او را مي شنود (جملات) او را تصديق مي كند و هنگامي كه مي ميرد موجودات زمين متعرض جنازه او نمي شوند ...

مستدرك الوسايل جلد4 صفحه 22 حديث 4078

[ مباحث اين ضميمه بر اساس فتاوي حضرت امام تنظيم شده است ]

احكام

1. براي مرد و زن مستحب است پيش از نمازهاي يوميه اذان و اقامه بگويد ولي پيش از نماز عيد فطر و قربان مستحب است سه مرتبه بگويد «الصّلاة» و در نمازهاي واجب ديگر (مانند نماز ميت) سه مرتبه الصّلاة را به قصد رجا بگويد.

2. اذان هجده جمله است : اَللهُ اَكْبَرُ (4مرتبه) ، اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلَّا الله ، اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله ،   حَيِّ عَلَي الصَّلوة ، حَيِّ عَلَي الْفَلاح ، حَيِّ عَلي خَيْرِ العَمَل ، اَللهُ اَكْبَرُ،لا اِلهَ اِلَّا الله هر يك (2مرتبه)

3. اقامه مشتمل بر هفده جمله است يعني دو مرتبه اَللهُ اَكْبَرُ از ابتداي اذان و يك مرتبه لا اِلهَ اِلَّا الله از آخر آن كم مي شود و بعد از گفتن حَيِّ عَلي خَيْرِ العَمَل بايد دو مرتبه قَدْ قامَتِ الصَّلوة اضافه شود.

4. عبارت «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّاً وَلِيُّ الله» جزء اذان و اقامه نيست ولي خوب است بعد از جمله اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله به قصد قربت گفته شود.

5. اذان و اقامه بايد به عربي صحيح گفته شود ، بنابراين اگر به عربي غلط بگويد و يا به جاي يك حرف حرف ديگري را بگويد و يا ترجمه اذان و اقامه را به فارسي بگويد صحيح نيست.

6. اذان و اقامه بايد بعد از داخل شدن وقت نماز گفته شود و اكر از روي عمد يا فراموشي پيش از وقت گفته شود باطل است.

7. بين جمله هاي اذان و اقامه نبايد خيلي فاصله شود و اگر بين آنها بيشتر از معمول فاصله بياندازد ، بايد دوباره آن را از سر بگيرد.

8. اقامه بايد بعد از اذان گفته شود و اگر قبل از اذان ، اقامه گفته شود صحيح نيست.

 

 

 

بقیه مطالب در ادامه مطلب

 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ویگاه مارا چگونه ارزیابی میکنید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 1,684
  • بازدید کلی : 13,059